vhjgfhgfh

 

עמוד הבית > מאמרים בנושא גרייה מגנטית > גרייה מוחית לא פולשנית – חלק ב

גרייה מוחית לא פולשנית – חלק ב

כותב המאמר: פרופסור לאון גרינהאוס

הטיפול בגרייה חשמלית פרכוסית (טיפול המוכר בשם מכות חשמל) גורם לפעילות חשמלית נרחבת במוח- מדובר בהליך מאוד לא מדויק ופולשני. לשימוש בגלי אולטרסאונד בטיפול יש דיוק מקסימלי וכתוצאה מכך גם תופעות לוואי מינימליות, השפעה הניכרת במיוחד בפחות בפגיעה בתפקודים הקוגניטיביים ותפקודי זיכרון. יתרון מובהק נוסף של השיטה הוא העלות הנמוכה של המיכשור.

התקדמות נוספת, שתתואר בהרחבה בהמשך, היא הנוירופידבק (Neurofeedback) המבוססת על הדמיה בעזרת ה א.א.ג (EEG) . במוח שלנו כל הזמן מיוצר חשמל כתוצאה מפעילות כימית בתאי המוח. ניתן למדוד את הפעילות הזאת באמצעות הצמדת אלקטרודות לקרקפת ורישום. הפעילות החשמלית היא שונה מעט בין מצבים מוחיים שונים- מתבצעת בתדירויות שונות. אדם יכול להשפיע על התדרים של אותה פעילות מוחית דרך משוב ביולוגי, באותו אופן בו אדם יכול לווסת את מהירות הדופק באמצעות הרגעה של הגוף. אצל אנשים הסובלים ממצבי חרדה, דיכאון, היפראקטיביות, התמכרויות, השמנה, ועוד, מיוצרים במוח גלים חשמליים שונים משל אנשים שלא סובלים מהתסמונות. עובדות אלה מאפשרות שיטת טיפול חדשנית בה דרך משוב ביולוגי שמתבסס על ה אאג, אפשר להשפיע על גלי המוח ולשנות את דפוסי הפעילות ה”לא נכונים”- זוהי שיטת הנוירופידבק.

פרופסור לאון גרינהאוס מסכם ואומר שלאור ההתפתחויות הגדולות הללו, הוא אופטימי מאוד לגבי העתיד של הפסיכיאטריה. גרייה מוחית לא פולשנית וכיוונים חדישים אלו מאפשרים אפשרויות טיפול שונות ומגוונות למחלות והפרעות שונות, וכך כמובן גם התאמה מיטבית של שיטת הטיפול למטופל. פסיכיאטרים כיום צריכים ללמוד את התחומים החדשים ולהציע לחולים את כל אפשרויות הטיפול שקיימות.

פרופסור לאון גרינהאוס הוא מנהל של מיינד קליניק המרכז לטויפולים מתקדמים בתל אביב. פרופסור לאון גרינהאוס מתמחה בטיפול של דיכאון והפרעה ביפולרית בשיטות מתקדמות.

קרא עוד : חוות דעת פסיכיאטרית
קרא עוד : טיפול בחרדה
קרא עוד: טיפול בגרייה מגנטית

כותב המאמר:
פרופסור אמריטוס לאון גרינהאוס מהפקולטה לרפואה של האוניברסיטה העברית, פרופסור חבר מאוניברסיטת תל אביב ומאוניברסיטת מישיגן שבארה"ב. מייסד "מיינד קליניק", פסיכיאטר מטפל וחוקר מזה 4 עשורים בתחום הניורוביולוגיה של הדיכאון והחרדה. לאורך הקריירה, פרסם מעל 150 מאמרים מדעיים והדריך דורות רבים של מתמחים, אשר השתלבו במערכת הרפואית במדינת ישראל. מייסד התוכנית לטיפול בנזעי חשמל ECT באוניברסיטת מישיגן בארה"ב ונחשב כמומחה מספר 1 בתחום. בארץ פרופסור גרינהאוס מחלוצי הטיפול בגרייה מגנטית TMS וטיפול בקטמין. כיהן בתפקידים ניהוליים, מנהל המערך הפסיכיאטרי של בית חולים תל השומר, מנהל המרכז הירושלמי לבריאות הנפש, בתי חולים כפר שאול ואיתנים ויו"ר האיגוד לפסיכיאטריה ביולוגית.

צרו קשר


    צרו קשר


      צרו קשר עם פרופסור לאון גרינהאוס